2024-03-29T10:10:40Zhttps://rei.iteso.mx/oai/requestoai:rei.iteso.mx:11117/57812020-02-12T06:46:06Zcom_11117_662col_11117_665
Aldana-López, Rodrigo
Gómez-Gutiérrez, David
Jiménez-Rodríguez, Esteban
Defoort, Michael
Sánchez-Torres, Juan D.
2019-01-09T17:11:47Z
2019-01-09T17:11:47Z
2018-09
Aldana-López, R., Gómez-Gutiérrez, D., Jiménez-Rodríguez, E., Sánchez-Torres, J.D., & Defoort, M (2018). On the least upper bound for the settling time of a class of fixed-time stable systems. En revisión en: International Journal of Robust and Nonlinear Control.
http://hdl.handle.net/11117/5781
This paper deals with the convergence time analysis of a class of fixed-time stable systems with the aim to provide a new non-conservative upper bound for its settling time. Our contribution is threefold. First, we revisit a well-known class of fixed-time stable systems showing the conservatism of the classical upper estimate of the settling time. Second, we provide the smallest constant that uniformly upper bounds the settling time of any trajectory of the system under consideration. Then, introducing a slight modification of the previous class of fixed-time systems, we propose a new predefined-time convergent algorithm where the least upper bound of the settling time is set a priori as a parameter of the system. This calculation is a valuable contribution toward online differentiators, observers, and controllers in applications with real-time constraints.
eng
http://quijote.biblio.iteso.mx/licencias/CC-BY-NC-2.5-MX.pdf
Sliding mode control
Lyapunov stability
Nonlinear systems
On the least upper bound for the settling time of a class of fixed-time stable systems
info:eu-repo/semantics/article
ITESO
No
oai:rei.iteso.mx:11117/3412020-02-12T06:48:41Zcom_11117_662com_11117_23col_11117_665col_11117_227
Castro-Figueroa, Abel
2013-02-07T16:07:00Z
2013-02-07T16:07:00Z
2003-06
Castro-Figueroa, A. (2003) "Más que un problema de números". En Renglones, revista del ITESO, núm.54: El laberinto de las matemáticas. Tlaquepaque, Jalisco: ITESO.
0186-4963
http://hdl.handle.net/11117/341
Un fantasma recorre las escuelas y universidades: el fantasma de las matemáticas. Salvo pocos estudiantes que vencen con facilidad esta materia —aunque no se sabe bien cómo—, un gran número, muy lejos de disfrutarla, se ve obligado a una penosa batalla, no tanto por aprenderla como por librarse de ella. Así inicia el texto de presentación del número de Renglones dedicado a la enseñanza de las matemáticas.
ITESO, A.C.
spa
ITESO
Renglones, revista del ITESO;54
http://quijote.biblio.iteso.mx/licencias/CC-BY-NC-ND-2.5-MX.pdf
Matemáticas Estudio y Enseñanza
Metodología Educativa
Más que un problema de números
info:eu-repo/semantics/article
Renglones
No