Biblioteca | WWW-ITESO | Instructivo envío TOG | Instructivo envío reportes PAP | Aviso de privacidad
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Departamento de Lenguas
    • DEL - Tesis Masters in Teaching English to Speakers of Other Languages
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Departamento de Lenguas
    • DEL - Tesis Masters in Teaching English to Speakers of Other Languages
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Addressing attitudes of anxiety and inferiority among english language learners in Mexico

    Thumbnail
    View/Open
    Guille Dissertation.pdf (1.894Mb)
         flowpaper.book-view
    Date
    2014-11
    Author
    Arias-Sais, Guillermina
    Metadata
    Show full item record
    URI
    http://hdl.handle.net/11117/2434
    Description
    This dissertation is a micro-ethnography study that examines students’ attitudes and feelings towards English in a private university in the west of Mexico. It also investigates the connections between the socio-cultural context and the attitudes the students hold. It is an attempt to better understand all the possible origins of their negative attitudes and anxiety regarding the process of learning English as a foreign language. I assume that teachers and students need to be more aware of the context and the specific needs of a historical-cultural background. I examine this context using a developmental research sequence (DRS) of ethnography research proposed by Spradley’s (1979, 1980). As a conclusion, I argue that if teaching EFL in Mexico pretends to respond to specific context-bound needs, teachers need to adapt their teaching practice and the textbooks as a way to contextualize or even better “Mexicanize” the process of learning English as a foreign language. Estudio micro-etnográfico que examina las actitudes y sentimientos de estudiantes hacia el idioma inglés en una universidad privada de México. Se utiliza la secuencia de investigación etnográfica propuesta por Spradley. Se examina la relación entre el contexto sociocultural y las actitudes hacia el idioma que los estudiantes manifiestan. El presente estudio es un intento de entender mejor el posible origen de actitudes negativas y de ansiedad ligadas al proceso de aprender inglés como lengua extranjera en un contexto socio-histórico-cultural determinante. Es de asumir que dicho contexto tiene que ser tomado en cuenta tanto por docentes como por estudiantes, y se llega a la conclusión de que la enseñanza del inglés como lengua extranjera en México debe de ser contextualizada. Se identifica la necesidad de los maestros de inglés de adaptar su práctica docente y los mismo libros de texto para lograr "mexicanizar" el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma inglés como lengua extranjera.
    ITESO, A.C.
    Collections
    • DEL - Tesis Masters in Teaching English to Speakers of Other Languages

    © ITESO, Universidad Jesuita de Guadalajara 2022

    Sistemas de Información de la Dirección de Información Académica, DIA
    Biblioteca "Dr. Jorge Villalobos Padilla, S.J."

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateBy Document TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Submit DateBy Document Type

    My Account

    Login

    © ITESO, Universidad Jesuita de Guadalajara 2022

    Sistemas de Información de la Dirección de Información Académica, DIA
    Biblioteca "Dr. Jorge Villalobos Padilla, S.J."

    Contact Us | Send Feedback