Show simple item record

dc.contributor.authorArias-Sais, Guillermina
dc.date.accessioned2015-09-15T18:42:30Z
dc.date.available2015-09-15T18:42:30Z
dc.date.issued2014-11
dc.identifier.citationArias-Sais, G. (2014). Addressing attitudes of anxiety and inferiority among english language learners in Mexico. Master of Arts by advanced study in Education (special field: Teaching English to Speakers of Other Languages), University of St Mark and St John.es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11117/2434
dc.descriptionThis dissertation is a micro-ethnography study that examines students’ attitudes and feelings towards English in a private university in the west of Mexico. It also investigates the connections between the socio-cultural context and the attitudes the students hold. It is an attempt to better understand all the possible origins of their negative attitudes and anxiety regarding the process of learning English as a foreign language. I assume that teachers and students need to be more aware of the context and the specific needs of a historical-cultural background. I examine this context using a developmental research sequence (DRS) of ethnography research proposed by Spradley’s (1979, 1980). As a conclusion, I argue that if teaching EFL in Mexico pretends to respond to specific context-bound needs, teachers need to adapt their teaching practice and the textbooks as a way to contextualize or even better “Mexicanize” the process of learning English as a foreign language. Estudio micro-etnográfico que examina las actitudes y sentimientos de estudiantes hacia el idioma inglés en una universidad privada de México. Se utiliza la secuencia de investigación etnográfica propuesta por Spradley. Se examina la relación entre el contexto sociocultural y las actitudes hacia el idioma que los estudiantes manifiestan. El presente estudio es un intento de entender mejor el posible origen de actitudes negativas y de ansiedad ligadas al proceso de aprender inglés como lengua extranjera en un contexto socio-histórico-cultural determinante. Es de asumir que dicho contexto tiene que ser tomado en cuenta tanto por docentes como por estudiantes, y se llega a la conclusión de que la enseñanza del inglés como lengua extranjera en México debe de ser contextualizada. Se identifica la necesidad de los maestros de inglés de adaptar su práctica docente y los mismo libros de texto para lograr "mexicanizar" el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma inglés como lengua extranjera.es
dc.description.sponsorshipITESO, A.C.es
dc.language.isoenges
dc.publisherUniversity of St Mark & St Johnes
dc.rights.urihttp://quijote.biblio.iteso.mx/licencias/CC-BY-NC-2.5-MX.pdfes
dc.subjectIdentidades
dc.subjectCulturaes
dc.subjectSentimiento de Inferioridades
dc.subjectAnsiedades
dc.subjectActitudes
dc.subjectAprendizajees
dc.subjectIngléses
dc.subjectEnseñanza del Ingléses
dc.subjectIdentityes
dc.subjectCulturees
dc.subjectFeeling of Inferiorityes
dc.subjectAnxietyes
dc.subjectLearninges
dc.subjectTeaching Englishes
dc.subjectEnglish Language Learnerses
dc.subjectEstudiantes de Inglés como Lengua Extranjeraes
dc.titleAddressing attitudes of anxiety and inferiority among english language learners in Mexicoes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
rei.revisorSalisbury, Katy
rei.revisorHall, Michael
rei.peerreviewedYeses


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record